FANDOM

John Ronald Reuel Tolkien, CBE ( /ˈtɒlkn/, US /ˈtlkn/;[1] 3 Janviaro 1892 – 2 Septembre 1973) êta un Angloik skribor, poet, philologist, e un professor ve university.

L'es konnum proënz kom so skribor vi operos klassik, «So Demiko» , «So Rexo Vi Anillas», e «So Silmarilion».

L'êta So Rawlinson e Bosworth professor v'Anglo-Saxon du Kollej Pembroke, Oxford ve 1925 du 1945 e l'êta So Merton professor van lingua e littératura Anglois d'y ve 1945-1959.

L'êta tré pro amikos kum C. S. Lewis. Chi di, li estum membros von grupo informale ve diskution littérique qui estum appelum Chi «Inklings». Tolkien estum nominum un Kommandor von Ordino von Empiro Britanik per Rexa Elizabeth II So 28 Mars, 1972.

Apre son morto, son filo Christofo, publisum una séria vi operos bassum sur Chi noti extensif, numéroso, e nonpublisum, qui inkludit «So Silmarilion». Chi uni, ensemble kum «So Demiko» e «So Rexo Vi Anillas» formiente un korpo konnektum vi konti, poemi, Chi historias fiktionale, Chi linguas konstruum, e Chi essaes littérique v'un mundo fantastik appelum «Arda» e «Terra Mide» d'y-en. Intre 1951 e1955, Tolkien applikum S'expression «legendarium» don majority ve Chi skribos.

Tamse boku vi skriburi habente publisum Chi operos fantastik avante lo, So enorme sucesso ve «So Demiko» e «So Rexo Vi Anillas» konduktum direktine d'un ré-pussans von jenru.

En suivans, sit ha kausum Tolkien ester rekognisum kom so «So Patro ve fantasia moderne» - u v'ester pluze exakte - «fantasia haute» . En 2008, The Times se plassum du 6em Sa lista fe vi «50 grandenz skriburi Angloik dêe 1945». Forbes se plassum du 5em Sa lista fe vi «proënz platitum sélebrikos morte» en 2009.
The-hobbit-jrr-tolkien

Professor Tolkien e son lego, So Demiko

Ad blocker interference detected!